torsdag 9 april 2015

Favoriter från Trädgårdsmässan

Som vanligt åkte vi till Trädgårdsmässan på söndagen. Bland det första jag gjorde var att köpa liljelökar. Tur att det fanns plantgarderob att lämna in de tunga påsarna i efteråt! Här kommer lite utvalda favoritbilder från mässan. Nu känns det som att jag har fått bra med inspiration och vill ta tag i mitt eget odlande (har varit lite seg i starten i år). 
Den här snyggingen blev det många lökar av!

Tio tigerliljor ska få bo i köksträdgården under körsbärsträdet. 

Och så självklart klassikern. Den håller jag som bäst på att plantera i  "magnoliarabatten". 

Lena Linderholms monter. Så mycket fint det fanns! Köpte med mig 3 tavlor till biblioteket. 

Det här var smart och snyggt! Måste bara hitta en ledig bit vägg att testa det här på!


Smart och snyggt växtstöd till frilandsgurkor!


Papyrus!


Organiserad röra. Lite Pettson & Findus-känsla. Mycket mysigt!

Stadsodling




Såna här glaskulor har jag nu beställt från en internetbutik. Mormor och morfar hade såna här i deras sommarstuga. 

Snygg upphängsningsanordning. 

Knyta egen ampel måste jag testa i år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar